☘️Renklerin Psikokojik etkileri;☘️

 ☘️Renklerin Psikokojik etkileri;☘️



🟢Yeşil

Huzur, güven verir. Rahatlatıcı ve sakinleştirici özelliği vardır. Her tonu, insana huzur verir. Tabiatı, verimliliği ve bereketi temsil eder.


🔴Kırmızı

Heyecan, coşku ve agresiflik gibi duyguları simgeler. Kan basıncını ve solunumu hızlandırabilir. Kişiyi acıktırır ve bu yüzden de yiyecek sektöründe çok karşılaştığımız renklerden biridir.


🟣Mor

Esrarengizliği simgeleyen bir renktir. Lüksün ve ihtişamın göstergesidir. Pahalı bir renktir. Bilinçaltında insanları korkuttuğu ortaya çıkmıştır


🖋️Lacivert

Güç ve otoritenin rengi olmakla birlikte başarıyı ve güçlü imajı da yansıtır. Bu sebeple iş görüşmelerinde çokça tercih edilir.


⬜Beyaz

Saflığın ve temizliğin rengidir. Devamlılığı ve istikrarı simgeler. İş görüşmelerinde çok abartılmamakla beraber tercih edilmesi gereken bir renktir. Restoran, mutfak ve yemekhane gibi alanlarda beyaz giyilmesi, o yerin hijyenik olduğu mesajını verir.


🖋️Pembe

Enerjisi düşüktür ve sakinleştirici bir renktir. Çocukların kolaylıkla uykuya dalmalarına yardımcı olur. Her şeyin yoluna gireceği hissini uyandırır.


🔵Mavi

Güven ve huzurun rengidir. İş görüşmelerinde, güven ve ciddiyet verir. Kurumsal işletmelerde ve özellikle bankalarda kullanılan bir renktir. Ayrıca iştahı dizginlediği için diyet reklamlarında sıkça kullanılır.


⚫Siyah

En ağır renktir. Gücü simgeler ve iş görüşmelerinde aşırıya kaçmamak ile beraber, kesinlikle tercih edilmesi gereken bir renktir. Kendinde ciddiyeti ve resmiyeti taşır. Asildir. Gözü hiç yormaz.


🟡Sarı

Mutluluğun ve enerjinin sebebi olan bir renktir. Trafikte dikkat çekmesi için ticari taksiler genelde sarı renkte olur. Dikkat çekici çocuk oyuncakları ve iş makineleri için de bu renk tercih edilir. Ayrıca yemek reklamlarında kullanılan iki renkten biridir ve sindirim konusunda da iyileştirici özelliği vardır.


🟤Kahverengi

Enerjisi düşük olduğu için iş görüşmelerinde tercih edilmemelidir. Toprağın anımsattığı için genellikle gıda sektöründe, tahıl ürünlerinde kullanılır.


[İnsan ve Hayat Dergisi]

Yorum Gönder

0 Yorumlar