Hafızayı Kuvvetlendirmek ve Okuduğunu Unutmamak İçin Dua

Hafızayı Kuvvetlendirmek ve Okuduğunu Unutmamak İçin Dua


Bir sahabe Peygamberimize gelerek, daha önce öğrenmiş bulunduğu Kur-an'ı unuttuğundan ve hafızasının zayıfladığından şikayette bulundu ve dedi ki:

"Ey Allah'ın Rasulü, bana öyle bir şey öğret ki, benim için her hususta bu yeterli olsun"
Bunun üzerine Peygamberimiz cevaben buyurdular ki:
-  Ey filanca
“Bismillâhi velhamdü lillâhi velâ ilâhe illallâhü vellâhü ekberu velâ havle velâ guvvete illâ billâhil áliyyil ázîm”
Diye dua et, buyurdu. Parmaklarını birbiri üzerine yapıştırdı ve 5 defa saydı. Bunun üzerine o kimse dedi ki:
"Ey Allah'ın Rasulü, bu senin bana tarif ettiği Allah içindir. Ben, benim için bir şey tarif etmeni istedim"
Bunun üzerine Allah Rasulü cevaben buyurdular ki:
“ Allâhümmeğfirlî verhamnî ve áfinî verzugnî vehdi”
Diye buyurdu. Yine bu sefer diğer parmaklarını birbirinin üzerine yapıştırarak 5 defa tekrar etti ve tekrar buyurdular ki:
" İşte bu dua ile soru soranın eli hayırla doldu"

Yorum Gönder

0 Yorumlar